CONTINGUT QUE ES TREBALLA: resolució de problemes
ÀREES: Matemàtiques, raonament matemàtic.
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:Resolució de problemes, raonament. Els alumnes han de treballar el raonament i el càlcul per trobar la solució dels problemes plantejats.
PÀGINES WEB O PROGRAMARI UTILITZAT
http://www.cpnapenyal.net/pdi/recursosPDI/A.D/experimates.notebook
EXEMPLE DE L'ACTIVITAT REALITZADA AMB ELS ALUMNES
Aquesta activitat no surt a cap pàgina “coneguda” d'internet.
De fet, està a la pàgina de l'escola http://cpnapenyal.net.
Està feta a l'escola per nosaltres mateixos.
Està extreta d'uns materials que es diuen “experimates”. A partir de la necessitat d'una mestra per posar-ho a la pràctica a l'aula. Va sorgir la possibilitat de fer un pdi amb el notebook.
Es tracta de desenvolupar el càlcul reflexiu. Fet a base de fitxes cadascuna de les quals conté els elements necessaris per treballar a l’aula les estratègies de càlcul mental: amb sumes, restes, multiplicacions i divisions.
Aplicació: Hi ha una sèrie de passes.
pregunta amagada: abans de “destapar-la” es pot proposar als nins que proposin preguntes possibles a partir de la imatge.
Llavors destapam la “pista”: a partir d'ella es pot calcular, raonar, pensar, donar aproximacions de la resposta i mirar, deduir, enraonar sí és possible o no.
Llavors feim el càlcul matemàtic a partir de les dades donades.
Finalment “destapam” el resultat per saber si ho hem fet bé: avaluació
Amb la PDI es pot fer una feina en grup interessant, tipus posada en comú, raonament col.lectiu, etc...
Enriquiment:
Es pot millorar l'activitat proposant preguntes i respostes diferents de la que hi ha en la fitxa.
A partir de les “opinions”, deliberacions i altres aspectes que van sorgint es poden anar proposant alternatives en la feina.
P.ex. A partir de la primera fitxa de la mosca, pot sorgir la possibilitat d'estudiar més curiositats dels animals o de les mosques o d'altres temes.